Як обрати чесне SEO агентство

Інтернет просто кишить шахраями. У всіх різні підходи і методи, але загальна мета одна – отримати ваші гроші. Сферу SEO послуг також не обійшли стороною нечесні типи, які обіцяють перші позиції вже на наступний день після того, як ви їм заплатите. Деякі з них діють більш обережно і імітують виконання робіт. Свою низьку ефективність або повну відсутність результатів вони зазвичай списують на алгоритми пошукових систем.

Ви ще вірите всім цим рейтингам інтернет-агентств і зображень з зайнятими першими місцями в сумнівних топах? Тоді читайте про всі ознаки по-справжньому чесного агентства, в якому будуть працювати над вашим проектом якісно і на результат.

Докладне портфоліо

Чесному агентству нічого приховувати, а це значить, що воно буде детально розповідати про успіхи на просуваних сайтах. Якщо агентство займається просуванням, а не обдурюванням, то у нього повинні бути кейси.

Завжди перевіряйте правдивість кейсів, особливо якщо вони здаються підозрілими. Нечесні агентства можуть прикрашати досягнуті результати або прибріхувати з термінами, буває навіть так, що кейс виявляється вигадкою автора. У справжньому кейсі, де була відмінна позитивна динаміка, завжди будуть вказані реальні назви просуваних компаній. На ваше прохання агентство без проблем надасть вам контактні дані їх керівництва або менеджерів.

Якщо SEO агентство нове або невідоме, а у нього в портфоліо розміщені логотипи іменитих організацій, обов’язково перевіряйте, чи дійсно з ними працювали, не варто вірити «на слово». Швидше за все, вас намагаються зловити на довірі до бренду. Якщо ви довіряєте умовної компанії «А», то і частина довіри переноситься на компанію «Б», що займається їх просуванням.

Раніше була поширена тенденція, коли в футері просувного сайту сеошники залишали інформацію про свою компанію, тепер це робиться рідко, і якщо такої інформації немає, то ще не означає, що перед вами шахрай. Багато клієнтів проти такого підходу, а оптимізатори не хочуть з ними сваритися, тут вже сам клієнт вирішує, чи потрібно йому залишати посилання на агентство чи ні.

Бувають випадки, коли компанії привласнюють собі чужі досягнення. Може бути така ситуація, коли сайт просувала одна студія і потім просуванням стала займатися інша, а досягнуті результати видаються останньої за свої. Виходячи з цього, важливо розуміти не тільки що просували і як, але і в який період. Можливо, результати від просування виявляться непоганими, але в масштабах витраченого часу вийде, що виконаних робіт було не так вже й багато.

Кількість нарощуваною посилальної маси за певний проміжок часу теж може дати інформацію. Ми зустрічали кейс, в якому розповідалося про приголомшливі результати за проектом, але при цьому у нього повністю був відсутній посилальний профіль. Швидше за все, просування велося по низькочастотних ключам з довгими хвостами. Замовнику показувалися результати такого «просування», а саме ТОПи в пошукових системах, однак замовчувалося, що за цими ключами немає частотності, а відповідно, і конкуренції. По можливості перевіряйте достовірність усіх скріншотів, графіків, і інших даних, розміщених в портфоліо.

Відгуки клієнтів

Перш ніж скористатися послугою або замовити товар, більшість людей знайомляться з відгуками про них. Так само варто повестися при виборі агентства з просування. Якщо люди сумніваються у виборі, то наявність позитивного або негативного відгуку підштовхує їх в певну сторону.

Не варто беззастережно довіряти всім відгуками, написаним в інтернеті, адже немає нічого простішого, ніж написати хороший відгук про себе. Більшу увагу приділяйте відгуками, які носять офіційний характер. Це може бути лист подяки або просто текст на офіційному бланку з підписом керівника.

При бажанні можна підробити і такі відгуки, але шанс цього нижче, та й з’являється можливість перевірити його справжність. Є кілька ознак, які допоможуть вам визначити, написаний відгук на замовлення копірайтером або він дійсний. Ось основні ознаки вигаданого відкликання:

  1. Присутність стандартних мовних зворотів.
  2. Відгук занадто емоційний, в ньому надміру розхвалюють послугу або товар.
  3. Відгук нічим не виділяється, в ньому відсутні будь-які факти і інші ознаки реального відкликання.
  4. Текст здається «вилизаним» і повністю позбавленим емоцій, відчувається відстороненість автора.

Не полінуйтеся і перегляньте інформацію про акаунт, з якого був залишений відгук. Якщо він недавно зареєстрований, не має аватара і інших відгуків, то, швидше за все, це фейк.

Ціни

Ціни у різних SEO студій можуть відрізнятися в кілька разів, але не факт, що якість послуг, що надаються у дорожчій студії виявиться вище, ніж у конкурентів. Не варто обирати агентство за найменшою ціною, в кращому випадку вашим проектом займуться початківці оптимізатори, які ще тільки вчаться, і ваш сайт буде для них «тестовим полігоном». У конкурентних тематиках не можна сподіватися на удачу або діяти непрофесійно. Ціна виправлення помилок або виведення сайту з-під фільтрів пошукових систем може виявитися набагато вище вартості початкової грамотної оптимізації.

Всі форми оплати, які існували і існують й досі «за позиції», «за ліди», «за органічний трафік» мають ряд складнощів і при цьому недостатньо прозорі, клієнтові складно зрозуміти за що він платить гроші.

На даний момент практично всі «топові» SEO агентства перейшли на ітераційну роботу. Це означає, що після певного проміжку часу виконується аналіз проведених робіт, на основі якого змінюються пріоритети завдань і загальний план роботи з проектом.

Кожен проект індивідуальний, тому робота «на конвеєрі» більше не приносить результату. Виходячи з цього, вважаємо найкращим способом співпраці – оплату фактично виконаних робіт за ітерацію. Виходячи з плану, стає зрозуміло, які конкретно фахівці будуть виконувати завдання і скільки у них на це буде витрачено часу. Людино-години кожного задіяного фахівця множаться на ставку години, і виходить орієнтовна вартість робіт за поточну ітерацію.

Очна ставка

Якщо ви ще не знайомі зі специфікою просування сайтів в інтернеті, то вкрай рекомендуємо хоч трохи в неї вникнути, інакше вуха виявляться в локшині, а мозок в пудрі.

Задавайте менеджерам і фахівцям всі запитання, в тому числі і технічні, уточнюйте хто буде працювати над проектом. У хорошого Digital-агентства повинні бути УТП і продуманий персональний бренд.

Ось приблизний список того, що ви можете запитати:

  1. “З чого почнеться просування мого сайту?” – Вам повинні відповісти, що спершу проведуть необхідні аудити, на основі яких складуть план робіт над проектом. Тільки після всебічного аналізу сайту і ніші можна скласти детальну стратегію просування. У кожної дії повинна бути певна мета, не можна допустити, щоб завдання виконувалися просто «для галочки», необхідно щоб роботи приносили результат. Якщо ваш сайт ще ніхто не бачив, але кажуть, що відразу будуть покращувати контрольний профіль, то, швидше за все, ваш проект буде повністю знеособлений, на ньому будуть проводити тільки типові роботи.
  2. “Можете просунути мій сайт без будь-яких внутрішніх змін?” – Якщо вас не почали переконувати і наводити аргументи про те, що таке просування буде малоефективним, то це «дзвіночок» і, ймовірно, не слід довіряти просування даному агентству.
  3. “Чи зможу я в разі потреби перейти на просування в інше агентство?” – Однозначну відповідь: – «Так». Доступи до всіх акаунтів на біржах посилань, в панелях вебмайстрів та інших сервісах повинні відразу передаватися замовнику. Агентство не повинно створювати ситуацію, в якій ви стаєте від нього залежним.
  4. “Я зможу дізнатися на що були витрачені мої гроші?” – Агентство повинно надавати всі звіти про витрачені кошти замовника. Якщо вам категорично відмовляють в такому проханні, то ні в якому разі не погоджуйтесь на подальшу співпрацю.

Висновок

Знайте, що в сфері SEO не може бути 100% гарантій по позиціях, які займе ваш сайт в пошукових системах. Обіцяти вам можуть тільки якісно виконані роботи, що може привести до поліпшення позицій. Обіцянки про повернення грошей у разі невдалого просування так і залишаться обіцянками. Не зв’язуйтеся з сеошниками, що займаються «чорним SEO» і використовують сумнівні способи просування – ризик того не вартий.

І останнє: обов’язково підписуйте договір на надання послуг, в якому відбивайте і фіксуйте все важливе для вас, пам’ятайте, що при здоровому підході до вас завжди підуть на поступки.

Владислав Скляр
Сооснователь агентства и технический директор EXPANS. Развивает и улучшает технологию, разрабатывает и корректирует стратегии, с помощью которых компания приводит клиентов к результату.

Ваш коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Telegram

Viber

Messenger

Зв'яжіться з нами онлайн
Закрити