Збір семантичного ядра для сайту і контекстної реклами: чистка, кластеризація, корисні програми

У статті розповімо, як збирати семантику для сайтів: отримувати маркери, кластеризувати і чистити запити. Розглянемо особливості підбору ключових фраз для контекстної реклами. В кінці представимо список кращих сервісів для SEO-фахівців.

Збір і кластеризація семантичного ядра – важливий етап SEO-просування. Це основа, на якій буде будуватися пошукова оптимізація ресурсу. Від того, наскільки правильно зібрана семантика, залежить успіх розкрутки сайту в мережі. Перед тим як розповісти про правила збору, розберемося, що з себе представляє семантичне ядро.

Що таке семантичне ядро і для чого воно потрібне?

Семантичне ядро ​​(СЯ) – це список ключових слів і фраз, за ​​якими ресурс буде просуватися в пошуковій системі. Ключовики повинні відображати тематику проекту і відповідати потребам користувачів. Саме по ним аудиторія буде знаходити сайт в інтернеті, а робот Google – «бачити» і ранжувати ресурс в пошуковій системі.

Ключові фрази розподіляють по веб-сторінкам проекту. Включають в title, description, заголовки, опис зображень, створюють під них контент. Ще їх прописують в анкорах внутрішніх і зовнішніх посилань, використовують в оголошеннях контекстної реклами.

Є два підходи до формування семантичного ядра. У першому випадку спочатку збираються пошукові запити, потім на їх основі створюється структура сайту. Таким чином, семантика повністю визначає архітектуру інтернет-майданчику. У другому випадку попередньо планується структура ресурсу, потім ключовіки розподіляються по готовому каркасу. Тут при необхідності можна корегувати розділи, додавати і видаляти сторінки. Обидва способи допустимі. І в тому, і в іншому випадком роботу починають з підбору маркерів.

Отримання маркерів і розширення списку

Маркери – базові слова і словосполучення, які найбільш точно відображають тематику проекту. Зазвичай це заголовки сторінок, статей, карток товару. Так, маркерами магазину жіночого одягу будуть: «плаття», «плаття вечірнє», «офісні сукні», «лонгсліви» і т.д. Таких фраз може бути сотні і тисячі, необхідно знайти їх всі. Ось інструкція як це зробити:

  1. Отримайте список всіх заголовків сайту. Вручну це виконати непросто, особливо якщо ресурс великий. Рекомендуємо використовувати спеціальні сервіси – програми «павуки», наприклад, Screaming Frog або Netpeak Spider. Вони автоматично згенерують список заголовків H1 і адреси їх сторінок. Все це можна буде експортувати в Excel або Google таблиці. URL і заголовок тримайте в зв’язці, щоб не заплутатися.
  2. Скорегуйте список. Перевірте, чи немає дублів, смислових помилок. Іноді в одному заголовку можна виявити різні інтенти, наприклад, «Ноутбуки та планшети» в магазині техніки. Але користувачі так не шукають, тому їх необхідно розділити і створити два окремих розділи: «Ноутбуки» і «Планшети».
  3. Розширте список. Важливо скласти максимально широке СЯ і намагатися охопити всі запити користувачів. Якщо щось не врахувати, то можна втратити значну частину аудиторії. Для розширення списку шукайте різні словоформи, синоніми, використовуйте сленг, абревіатури, транслітерацію брендів. Спробуйте пошукові підказки Google, в рядок пошуку введіть ключовик, в випадаючому меню будуть додаткові слова і словосполучення. Для швидкого автоматичного розширення СЯ є спеціальні програми, про них розповімо в кінці статті. Ще можна використовувати бази ключових фраз.
  4. Проаналізуйте конкурентів з ТОПу видачі. Це можна зробити за допомогою тих же «павуків». Програма видасть всі заголовки з чужих ресурсів. Ви отримаєте частотні маркери, над якими вже попрацювали оптимізатори на конкуруючих майданчиках. Подивіться, що ви не врахували у своєму списку, і доповніть зібрану семантику новими ефективними ключами.

Якщо працюєте з великим проектом, то спочатку підберіть маркери для найпріоритетніших категорій, тому що охопити все за один раз іноді практично неможливо. Так, при просуванні інтернет-магазину можна орієнтуватися на сезонний попит. Але тут важливо врахувати, що для SEO потрібен час, тому роботу з пріоритетними категоріями починайте за 6 місяців до початку підвищення купівельного попиту.

Очищення запитів

Після того як ви зібрали маркери і максимально розширили семантику, перевірте отриманий список. Видаліть помилки, символи, знаки пунктуації, дублі і інше «сміття».

Важливо також виключити нерелевантні ключові формулювання, наприклад, в семантичному ядрі для квіткового магазину, може виявитися ключ «духи з ароматом троянди». Зрозуміло, що за ним просуватися неефективно, тому що мається на увазі зовсім інша потреба. Непопулярні мікрочастотні вираження теж потрібно прибрати. Вони не дадуть значного обсягу трафіку і при цьому віднімуть краулінговий бюджет. Що вважати низькою частотою, залежить від популярності ніші, але частота 1-5 на місяць, вважається дуже низькою для більшості напрямків.

Кластеризація семантичного ядра

Всі ключові фрази, які ви знайшли, необхідно розподілити по сторінках сайту. Для цього після збору проводять кластеризацію семантичного ядра, тобто групують фрази за змістом. Один кластер повинен відповідати одній сторінці ресурсу.

Найпростіший спосіб кластеризувати СЯ – подивитися, як розподілені запити у конкурентів з ТОПу видачі. Наприклад, візьмемо два ключа «шахи» і «купити шахи». По першому Google видасть сайти з онлайн-іграми і інформаційними статтями, по другому – інтернет-магазини. Виходить, що у них різний інтент, просунути їх на одній сторінці не вийде. Взагалі, слова «купити», «замовити», «ціна», «недорого», «з доставкою» вказують на комерційний запит, їх потрібно відрізняти від інших в першу чергу.

Для невеликого ядра кластеризацію можна зробити вручну, це забезпечить максимальну точність. Полегшити роботу допоможуть інструменти Excel, OpenOffice, LibreOffice. Кластеризувати велике ядро ​​краще автоматично в спеціальних програмах, але ручна доробка все одно може знадобитися.

Підбір ключових слів для КМС і РСЯ

Семантичне ядро ​​для Діректа і Adwords збирають на основі семантики сайту, відповідно до цілей рекламної кампанії. Як і при пошуковому просуванні тут також допоможе аналіз конкурентів, а саме парсинг ключів, за якими вони показують рекламу. В цілому потрібно підібрати найбільш значущі ключові формулювання, а при розкручуванні комерційного проекту – висококонверсійні, тобто такі, які генерують продажі.

Реклама в Google показується на всі запити, які містять ключову фразу. З одного боку, це дозволяє максимально розширити аудиторію, але з іншого – є ризик отримати багато нецільових кліків і витратити частину бюджету даремно. Уникнути цього допоможуть оператори відповідності (ОВ) – спеціальні символи, які конкретизують запит.

Розглянемо основні оператори відповідності Google:

  • + – оголошення демонструватиметься на запити, які точно збігаються з ключем або його схожим варіантом (однокореневі слова, неправильне написання, од. і мн. число і т.д.);
  • «» – оголошення демонструватиметься по запитам, які точно збігаються, а також схожими варіантами з додатковими словами;
  • [] – якщо фраза береться в квадратні дужки, то оголошення будуть показуватися за запитами з таким же значенням, що і ключове слово.

Також можна обмежити показ оголошень по нерелевантних запитам. Для цього вкажіть в рекламній кампанії мінус-слова. Наприклад, якщо продаєте тільки чоловічий та жіночий одяг, то запити про дитячі речі будуть нецільовими – «дитячий» потрібно вказати в якості мінус-слова. Налаштування операторів і мінус-слів дозволить більш точно показувати рекламу, економити бюджет і залучати більше цільового трафіку.

Програми для збору семантичного ядра

На завершення статті розглянемо сервіси, які допоможуть ефективно працювати з СЯ:
  1. Google Keyword Planner Tool. Сервіс від Google, схожий з Wordstat. Дозволяє знайти нові ключові слова, аналізувати зібрану семантику. Але інструмент не сортує статистику по типу пристрою: запити з мобільних девайсів і стаціонарних ПК змішуються в одну купу.
  2. KeywordTool. Збирає пошукові підказки Google і представляє їх у зручній формі. Можна вказати мінус-слова, налаштувати фільтр. За кілька секунд ви отримаєте більше 750 нових варіантів ключових формулювань. Є платна версія з розширеним функціоналом.
  3. Majento. Безкоштовна і проста програма для кластеризації в режимі онлайн. Але є певні ліміти: список повинен містити не більше 250 ключів.
  4. «Группіратор». Хороший тим, що дозволяє групувати ключові слова для контекстної реклами в Google.
  5. Serpstat. Ще один платний сервіс з величезною кількістю опцій. Вартість починається від 19 $ на місяць. Корисний не тільки для розширення і кластеризації семантики, а й для збору семантичного ядра конкурентів, налаштування контекстної реклами. Є корисні функції для перевірки сайту, аналізу посилальної маси.

Всі ці сервіси допоможуть правильно зібрати СЯ. Спочатку знайдіть маркери, по максимуму розширте список, потім видаліть сміття і згрупуйте фрази за змістом. Для контекстної реклами використовуйте конверсійні ключові фрази, конкретизуйте їх за допомогою операторів відповідності.

Це цікава, але досить кропітка робота, яку краще довірити професіоналам. Замовити збір семантичного ядра можна в нашому інтернет-агентстві EXPANS. Ми правильно підберемо семантику для успішного просування сайту в пошукових системах.

Владислав Скляр
Сооснователь агентства и технический директор EXPANS. Развивает и улучшает технологию, разрабатывает и корректирует стратегии, с помощью которых компания приводит клиентов к результату.

1 коментар

Ваш коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Telegram

Viber

Messenger

Зв'яжіться з нами онлайн
Закрити