Навіщо потрібна контекстна реклама і як вона допоможе вашому бізнесу?

За ефективністю і популярністю контекстна реклама в інтернеті впевнено наздоганяє ринок реклами на телебаченні, при цьому її вартість менша. У статті розповімо, в яких випадках вона підходить і яких цілей дозволяє досягти, розглянемо її види, плюси і мінуси. Після прочитання зможете зрозуміти, чи потрібна вона вашому бізнесу.

Контекстна реклама (КР) – це оголошення з текстом, інфографікою або картинками. Вони демонструються відповідно до пошукових запитів користувачів, їх інтересів або поведінки в інтернеті. Клікнувши на посилання, людина опиняється на сайті з товаром або пропозицією послуг. Вона може вибрати щось зараз або повернутися пізніше, головне, що вона дізналася про компанію і зацікавилася пропозицією.

Цілі контекстної реклами

Основна мета – привернути увагу до продукту і збільшити цільовий трафік на сайті, що веде до зростання продажів і збільшення прибутку. Але за допомогою КР можливо вирішувати й інші завдання:

  1. Підвищувати впізнаваність торгової марки. Споживачі частіше віддають перевагу відомим брендам, про які чули або читали. Саме цей фактор впливає на кінцевий вибір.
  2. Нагадувати клієнтам про себе, інформувати про нові товари, послуги, акції. Знижка 50% на дизайнерську колекцію одягу, розширена зона безкоштовної доставки або новий онлайн-курс – все це може зацікавити, спонукати нових і постійних клієнтів зробити замовлення.
  3. Збільшувати кількість підписантів на розсилку. Навіть якщо людина нічого не придбала, а просто залишила електронну пошту, це вже добре. При грамотному email-маркетингу і правильно вибудуваній воронці продажів її можна зробити своїм клієнтом.
  4. Ребрендинг. КР покаже величезній кількості користувачів новий імідж компанії, підвищить інтерес до бренду.

Якщо чітко визначити мету, то можна правильно виконати налаштування, вибрати тип рекламної кампанії і в підсумку отримати потрібний результат.

Види контекстної реклами

Є кілька видів КР, розглянемо їх докладніше:

  1. Пошукова. Показується при введенні запиту на сторінці пошукової видачі (перші або останні позиції). Плюс в тому, що оголошення виглядають природно, користувач навіть не завжди розуміє, що клацає на рекламу. Це дозволяє уникнути феномена «рекламної глухоти» – ігнорування рекламних оголошень.
  2. Тематична. Демонструється на сайтах, близьких за змістом до рекламованого товару або послуги. Наприклад, читаючи статтю про відпочинок в Туреччині, користувач може побачити збоку банери, що пропонують дешеві авіаквитки або суперзручні валізи для подорожей. Для тематичної реклами створені спеціальні системи, в які входять тільки якісні ресурси з високою відвідуваністю і корисним контентом. Наприклад, Яндекс.Директ – це мережа контекстної реклами Яндекса (РМЯ), Google Ads – Медійна мережа Google Display Network.
  3. Медійна. Орієнтована на візуальне сприйняття і не завжди розміщується заради переходів на сайт. Її можна порівняти з міською зовнішньою рекламою (плакати, білборди), мета якої звернути на себе увагу. Медійна реклама буває у вигляді банерів, текстово-графічних блоків або коротких відеороликів. Але є ще один тип – брендування сторінки, це коли рубрика сайту оформляється з використанням брендових елементів рекламодавця.

Що з цього вибрати, залежить від специфіки бізнесу і цілей. Так, пошукова контекстна реклама більше спрямована на збільшення трафіку, а тематична і медійна – на підвищення впізнаваності бренду. Для вибору правильної стратегії потрібен ретельний маркетинговий аналіз бізнесу. Звичайно, всі ці типи реклами можна використовувати в комплексі, але тоді потрібно готуватися до великих витрат, які не завжди себе виправдовують.

Кому підходить контекстна реклама?

КР підходить всім, чия аудиторія знаходиться в інтернеті, а їм користуються практично всі. Рекламуватися можуть інтернет-магазини, виробничі підприємства, навчальні центри, фірми з надання послуг, приватні фахівці, інформаційні портали. Особливо вона необхідна в наступних випадках:

  1. Молоді сайти. Нещодавно створеному ресурсу складно пробитися в природну видачу. Навіть при грамотній SEO-стратегії будуть потрібні місяці кропіткої роботи. Інтернет-реклама дозволить швидко опинитися на верхніх позиціях: поки оптимізатори працюють над SEO, ви вже можете почати отримувати клієнтів.
  2. Висококонкурентні теми. Кожна компанія хоче опинитися в ТОПі видачі і по деяких запитах конкуренція просто зашкалює – пробитися на вершину складно. Контекстна реклама доповнить SEO і позитивно позначиться на просуванні. За рахунок неї на сайті покращаться поведінкові фактори, які, в свою чергу, впливають на ранжування.

Також є випадки, для яких контекстна реклама не підійде. Не можна рекламувати репліки відомих брендів, політичні партії, шокуючий контент, ритуальні послуги. Ще під забороною зброя, алкоголь і тютюн. Детальніше про це можна дізнатися в правилах розміщення реклами обраної пошукової системи.

Плюси і мінуси

Контекстна реклама популярна завдяки своїм перевагам, а їх дійсно багато:

  1. Швидкий результат. Починає приводити клієнтів практично відразу ж після запуску, що вигідно відрізняє її від пошукової оптимізації.
  2. Точне попадання в цільову аудиторію. У цьому головна суть контекстної реклами – користувачеві демонструються ті оголошення, які відповідають його поточним інтересам.
  3. Великий обхват. Оголошення показуються на найпопулярніших сайтах або сторінці пошукової видачі, тобто їх зможуть побачити багато людей.
  4. Контроль. У разі необхідності рекламну кампанію можна оперативно виправити: змінити налаштування, скоротити або збільшити текст.
  5. Вимірний результат. Завдяки інструментам Яндекс.Метрика і Google Analytics можна оцінювати ефективність кампанії, аналізувати економічні та поведінкові фактори, тестувати оголошення. Це дозволяє поліпшувати результат, знижувати вартість кліку.

Недоліки у контекстної реклами теж є. По-перше, це фінансові витрати: гроші списуються за кожен клік, по суті за відвідувачів доводиться платити (в середньому 3-30 рублів). По-друге, складність налаштувань, якщо неправильно їх зробити, можна даремно злити бюджет. У зв’язку з цим краще не ризикувати і довірити таку роботу фахівцям, які відмінно розбираються у всіх нюансах. Адже потрібно провести попереднє дослідження, розробити стратегію, підібрати ключові слова і розподілити по кампаніям, скласти продаючі оголошення, створити графік показів і т.д.

Також важливо розуміти, що контекстна реклама сама по собі не збільшує продажі, вона лише привертає для цього цільову аудиторію. Чи будуть купувати і залишати заявки, багато в чому залежить від лендінгу або сайту компанії. Класний дизайн, інформативність, логічна структура, інтуїтивно зрозумілий інтерфейс, віджети для швидкого зв’язку – все це працює на конверсію.

Тепер ви знаєте, навіщо потрібна контекстна реклама. При грамотному підході витрати окупляться, і ви отримаєте хороший результат.

Author avatar
Владислав Скляр

Написати коментар

Your email address will not be published. Required fields are marked *