Що таке афіліати та чому їх варто боятися?

Тим, хто займається просуванням сайтів, важливо знати про афіліати. Що це і чим вони так лякають сеошників – розповімо у статті.

Афіліати роблять видачу одноманітною, позбавляючи користувачів вибору, тому Гугл за них може покарати. Але санкції не завжди накладаються заслужено. Давайте розбиратися, що таке афілійованість і як зберегти свій проект від афіліат-фільтра.

Що таке афіліати?

Сайти афіліати – це ресурси, які демонструються в SERP по одній групі ключових фраз, у них однакова тема та спільний власник. Щоб стало зрозуміліше, наведемо приклади.

  1. Два чи кілька сайтів продають електровелосипеди. Належать вони фірмі ТОВ «Драйв», у розділі контакти вказана однакова адреса.
  2. Компанія ТОВ «Захист» продає антивірусники у всій країні, тобто. діяльність залежить від регіону. Фірма має кілька сайтів одного дизайну з ідентичним товаром.
  3. Іванов А.А. власник двох та більше сайтів про подорожі, контент збігається на 80%. У контактах вказані однакові дані: номер телефону, пошта, ПІБ.

Це явна афілійованість. Подібні ресурси дублюють один одного, часто мають однаковий хостинг, IP-адресу, зовнішні посилання, контактні дані.

Як пошукові роботи визначають такі сайти?

Пошукові системи негативно сприймають афілірованість та активно борються з нею – сайти-клони видаляються з видачі. Представники Google заперечуе наявність афіліат-фільтрів, проте санкції за це цілком реальні. Можливо, вся справа у різних формулюваннях, що використовуються для опису даного явища. Давайте розглянемо, як визначає афіліати найпопулярніша пошукова система.

Як перевіряє Google?

Довідка для веб-майстрів Google містить інформацію про неякісні партнерські сайти. У посібнику написано, що сторінки з однаковим змістом марні для користувачів, видача формується таким чином, щоб цього не допустити. За це відповідає фільтр Supplementary results, він виявляє унікальний контент. Клони видаляються з видачі та потрапляють у додатковий індекс Google, тому практично перестають приносити трафік власникам.

Навіщо створюють афіліати?

Основна мета створення аффилиатов – монополізувати видачу, тобто, захопити більше перших позицій та залучити максимум трафіку. І тому просувають групу однотипних майданчиків. Власники бізнесу прагнуть заповнити ТОП-10 клонами та перекрити дорогу конкурентам. Ідея перспективна, але це величезний ризик, т.к. пошукові системи легко розпізнають та суворо карають порушників.

Як уникнути афілійованості?

Іноді пошукові системи вважають за афіліати групу сайтів, створених за потребою і без злого наміру. У зоні ризику майдану одного власника. Наприклад, фірма торгує продукцією різного типу, під кожну групу товарів розроблено сайт. Або компанія веде діяльність у кількох регіонах, для кожного міста створено окремий піддомен. Основна відмінність таких проектів від афілійованих – різна цільова аудиторія. Однак іноді подібні майданчики підпадають під афіліат-фільтр. Ось кілька рекомендацій, як уникнути санкцій:

  • збирайте різне семантичне ядро, кількість збігів має перевищувати 30%;
  • для сайтів використовуйте різні назви;
  • розміщуйте унікальний контент;
  • розробляйте різну структуру та дизайн;
  • вказуйте різні контактні дані (з адресою це завжди можливо, і з номером телефону, електронною поштою цілком реально);
  • для нарощування маси посилань обирайте різних донорів;
  • не пов’язуйте свої ресурси перехресними посиланнями.

Перед просуванням нового сайту перевірте, чи в нього немає клонів, т.к. бувають випадки, коли пошуковик склеював один проект з іншим схожим.

Тож чи варто боятися?

Боятися слід, т.к. на зняття санкцій можуть піти місяці. Якщо ресурс почав різко здавати позиції або перестав індексуватись, перевірте його на афіліат-фільтр у сервісах «Піксель Тулс», Majento або Copyscape.

Явною ознакою санкцій є шаховий порядок позицій сайтів у пошуку за різними запитами. Наприклад, по одному ключу перший ресурс займає високі місця, другий знаходиться нижче ТОП-100, по іншому ключу, навпаки, перший нижче ТОП-100, другий на перших місцях. При виявленні афіліат-фільтра спробуйте оновити контактну інформацію, поміняти дизайн, контент, змініть хостинг – зазвичай такі дії допомагають.

Наше інтернет-агентство EXPANS не рекомендує займатися маніпуляціями з афіліатами та використовувати «чорні» способи просування. Адже пошукові системи все одно виявлять порушення та обов’язково покарають. В результаті ви витратите купу сил і часу, які можна було б вкласти в безпечну та ефективнішу SEO-стратегію.

Запитання та відповіді щодо афілювання сайтів

Чи існує афіліат-фільтр Google?

Жодна пошукова система офіційно не визнає наявність афіліат-фільтрів. Тим не менш, на практиці ми бачимо, що такий фільтр є.

Як визначити сайти Афіліати?

Ввести у пошуковий рядок стандартні дані про сайт: контакти, бренд компанії, заголовки основного контенту. Якщо у видачі з'являється кілька сайтів за однаковими запитами, то є ознаки афілійованості.

Чи афілійовані ваші 2 сайти в Google (PRO SEO)?

Перше, це якщо один із ваших сайтів різко обвалився в позиціях. Друге, коли у вашому чекері позицій з'являється блимання між сайтами. Від перевірки до перевірки сайти на однакових позиціях взаємозамінятимуться.
Владислав Скляр
Сооснователь агентства и технический директор EXPANS. Развивает и улучшает технологию, разрабатывает и корректирует стратегии, с помощью которых компания приводит клиентов к результату.

1 коментар

Ваш коментар

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *

Telegram

Viber

Messenger

Зв'яжіться з нами онлайн
Закрити