Вплив поведінкових факторів на ранжування сайту в Яндексі і Google

Влияние поведенческих факторов

Ваш сайт все ще не в ТОПі – можливо, ви не приділяєте увагу поведінкових факторів. У статті розглянемо їх докладніше. Розберемо принципи роботи пошукових алгоритмів, розповімо, як підвищити взаємодію користувачів з сайтом, щоб поліпшити ранжування ресурсу.

Оптимізація і просування сайту в пошукових системах включає в себе роботу з поведінковими чинниками (ПФ). Справа в тому, що поведінка користувачів відстежується пошуковиками і на підставі цього вони роблять висновки про якість ресурсу, знижують або підвищують позиції у видачі. Зараз ПФ дуже важливі, якщо показники низькі, то годі й сподіватися на гарне ранжування в пошукових системах і ефективне SEO-просування.

Які бувають ПФ?

Розглянемо важливі критерії, які впливають на поведінкові фактори:

  1. Клікабельність сніпета (CTR). На пошуковий запит система видає список релевантних сторінок, кожен пункт містить посилання і сніпет (короткий опис документа). Привабливий опис більше сприяє клікабельності: користувачі клацають і переходять на сторінки, сніпет яких їх зацікавив. Розраховується CTR виходячи зі співвідношення числа кліків і загальної кількості показів в пошуку.
  2. Час на сайті. Пошукові боти вважають корисними ресурси, на яких відвідувачі проводять багато часу. Багато чого, звичайно, залежить від специфіки проекту, деякі сфери взагалі не потрапляють під це правило. Наприклад, швидке оформлення заявки на порталі служби таксі буде, навпаки, вважатися плюсом. Алгоритми орієнтуються на сайти схожої тематики: збирають статистику і порівнюють показники.
  3. Відмови. Користувачі швидко покидають сайти, які не відповідають їх очікуванням. Роботи це «бачать» і роблять висновки. Повністю уникнути відмов неможливо, але потрібно прагнути до їх зменшення. Пошуковики по-різному визначають показник відмов: Яндекс вважає відмовою сеанс до 15 секунд, Google – перегляд всього однієї сторінки.
  4. Глибина перегляду. Це кількість документів, які переглянув користувач за одне відвідування. Чим більше внутрішніх переходів, взаємодій з кнопками і посиланнями, тим краще. Алгоритми вважають, що ресурс не просто привернув відвідувача красивим сніпетом, але дійсно виявився корисним і цікавим. Звичайно, для сайтів з однією сторінкою глибина перегляду не враховується, тому що вона завжди буде низькою.
  5. Повернення. Роботи вважають якісними сайти, на які відвідувачі повертаються знову, особливо, якщо адреса була збережена в закладках.

Всі ці поведінкові фактори можна відстежити в Яндекс.Метриці і Google Analytics. Звертайте увагу на показники з різних пристроїв, це дозволить відстежити недоробки мобільної або десктопної версії. Наприклад, якщо відмов з мобільних пристроїв надходить більше, ніж з комп’ютерів, можна зробити висновок – переглядати ресурс зі смартфона незручно.

Влияние поведенческих факторов

Алгоритми Яндекса і Google

Дії користувачів система відстежує через Google Analytics і Яндекс.Метрику, навіть якщо власник веб-майданчика не підключив його до цих сервісів. Крім цього, багато браузерів автоматично передають боту дані про поведінку «юзерів», різні надбудови і плагіни теж збирають таку інформацію. Відомості аналізуються і інтерпретуються відповідно до специфіки проекту, – враховуються тільки ті фактори, які важливі для конкретного типу сайту.

Алгоритми, що аналізують ПФ, з’явилися давно і з кожним роком удосконалюються. Наприклад, в 2016 році Google запустила технологію Mobile First Indexing, завдяки якій пріоритет в пошуковій видачі віддається порталам, оптимізованим під мобільні пристрої. Пов’язано це з тим, що кількість мобільних користувачів росте, і неадаптовані сайти отримують багато відмов. Є й інші складні алгоритми. У травні 2021 року очікується вихід технології Page Experience, яка дозволить системі аналізувати метрики, що впливають на те, як відвідувачі сприймають веб-сторінку.

Яндекс теж «напханий» подібними програмами. До того ж в 2018 році в цій системі з’явилися спеціальні знаки: «вибір користувачів», «популярний сайт». Таке нововведення вказує на значущість поведінкових факторів для пошукових систем. Алгоритми прагнуть забезпечити якісну видачу, тому заохочують корисні і цікаві для людей веб-майданчики.

Коли користувачі часто клацають по сайтам, розташованим на нижніх позиціях, пошуковик вважає їх більш релевантними запиту, ніж ресурси з ТОП-3, тому підвищує у видачі. І, навпаки, якщо сайт виявився нагорі, але кликабельность по ньому низька, то позиції будуть поступово знижуватися.

Те ж саме з активністю: якщо відвідувачі переглядають декілька сторінок, проводять багато часу, повертаються з закладок, то система враховує інтереси головного постачальника і віддає пріоритет ресурсу у видачі.

Алгоритмы Яндекса и Google

Працюємо над поведінковими чинниками

ПФ роблять значущий вплив на просування сайту в пошукових системах, тому з ними потрібно працювати. Деякі «сеошникі» використовують інструменти накрутки. Ми не рекомендуємо цього робити, тому що це небезпечна практика. За накрутку можна потрапити під бан на кілька місяців, протягом цього часу ви не зможете отримувати клієнтів з інтернету.

Радимо використовувати природні способи поліпшення ПФ, ось кілька рекомендацій від нашого інтернет-агентства:

  1. Зробіть хороший сніпет. Title і description повинні викликати бажання перейти на сторінку. Постарайтеся також виділитися на тлі конкурентів, для цього використовуйте розширений сніпет, в нього можуть входити ціни, рейтинг компанії, розділи каталогу, контактні дані, фавікон і т.д. Чим красивіше і інформативніше опис, тим вище CTR по сайту в органіці.
  2. Виправте технічні помилки. Відмови можна отримати просто через те, що на сайті щось не працює. Наприклад, користувачеві може бути видана помилка 404. Якщо вона належним чином не оформлена, то кількість відмов буде рости. Щоб цього уникнути, попрацюйте над такою сторінкою: придумайте креативне оформлення, розмістіть рядок пошуку і посилання на головну або карту сайту.
  3. Слідкуйте, щоб зміст документа відповідав користувацькому інтенту (змісту запитів). Можна зробити класний сніпет, але якщо люди потрапляють по ньому на нерелевантну сторінку, ви отримаєте багато відмов.
  4. Працюйте над юзабіліті. Відвідувачі не стануть довго розбиратися в навігації сайту. Якщо вона буде заплутаною, то просто покинуть майданчик. Зробіть структуру зручною, логічною і інтуїтивно зрозумілою, від цього залежать майже всі поведінкові.
  5. Оптимізуйте час завантаження. Сторінки повинні завантажуватися не більше 2-3 хвилин. Його користувачі не люблять чекати. Для прискорення зменшіть розміри сторінок, знизьте вагу картинок і графіки, спрощуйте код. Можна використовувати технології Турбо від Яндексу і Google AMP.
  6. Впровадити інтерактив. Квіз-тести, віртуальні тури, онлайн-калькулятори, чат-боти – все це допоможе затримати відвідувачів. Тільки не перебільшуйте: велика кількість інтерактиву може відлякати.
  7. Налаштуйте мобільну версію. Зробіть окремий мобільний сайт або адаптивну верстку. Останнє простіше і зручніше: не потрібно робити подвійну роботу по SEO.
  8. Публікуйте якісні тексти. Корисний матеріал, який вирішує проблему читача, довше утримає на сайті і дасть привід повернутися знову.
  9. Розробіть приємний оригінальний дизайн. Картинка – це перше, що бачать люди, коли заходять на сайт. Оформлення має відповідати тематиці проекту і не бути занадто нав’язливим.

Коротко кажучі, покращуйте навігацію, інтерфейс і контент. Обов’язково робіть аналітику. У Яндекс.Метриці та «Гугл Аналітиці» переглядайте дані: час і глибину переглядів, активність відвідувачів, CTR. За допомогою карти поведінки (карти кліків) виявляйте слабкі місця сторінок і допрацьовуйте їх. Після впровадження змін теж проводьте аналіз, щоб оцінити ефективність.

Хороші показники ПФ поліпшать ранжування сайту – шанси потрапити в ТОП виростуть. Але не робіть ставку тільки на просування поведінковими чинниками: правильний підбір ключових слів, побудова природного посилального профілю теж важливо. Комплексний підхід до розкручування в мережі дасть найкращий результат.

Author avatar
Владислав Скляр

Написати коментар

Your email address will not be published. Required fields are marked *