Які бувають типи і види посилань

Какие бывают типы и виды ссылок

Для розробки ефективної посилальної стратегії потрібно добре розбиратися в видах посилань. У статті розповімо, якими вони бувають. Класифікуємо лінки по оплаті, розташуванню, типу анкора, цільовій сторінці, поговоримо про природні і SEO-посиланнях.

Робота з посиланнями важлива для просування ресурсу в мережі. Пошукові системи звертають увагу на рекомендації зі сторонніх ресурсів, тому добра посилальна вага покращує ранжування сайту в пошуку. При цьому він повинен бути якісним і містити беклінки різного типу. Щоб скласти різноманітний контрольний профіль, потрібно знати, які види лінків бувають і чи всі їх потрібно використовувати. Розберемо класифікацію за різними критеріями.

За типом анкора

Залежно від типу анкору посилання підрозділяються на чотири групи:

  1. Безанкорні. Містять формальний контрольний текст – адресу сторінки (URL). Тематику документа легко зрозуміти по близькопосилальному оточенню, наприклад, «замовити розкрутку сайту можна в агентстві EXPANS https://expans.com.ua/». Такий тип в лінкбілдінзі використовується найчастіше, тому що він найбільш безпечний. Пошукові алгоритми добре ставляться до «безанкорників», вважають їх природніми. Справа в тому, що звичайні люди на форумах залишають саме безанкорні посилання, коли хочуть поділитися чимось цікавим і корисним.
  2. Анкорний. Містять певну фразу, зазвичай це ключ, під який оптимізована сторінка. Тема документу відображена в анкорі, наприклад, замовити розкрутку сайту. Ключова фраза може бути розведеною або точною. Останні пошукачі не дуже люблять – використовувати їх слід обережно. В цілому процентне співвідношення анкорних посилань повинно бути невеликим.
  3. Брендові. Лінки із зазначенням бренду, найменування компанії або назви сайту, наприклад, EXPANS. Також в анкорі може бути вказано ім’я фахівця, який просуває себе в мережі. Краулери добре ставляться до брендових посиланнях, тому що згадка компанії в інтернеті свідчить про її авторитетність. Але також не зловживайте з їх кількістю.
  4. Банерні. Посиланням є картинка або анімація. Яскраве зображення привертає користувачів, сприяє переходам на сайт. Але ось в анкорному ранжуванні банери не беруть участь і не збільшують вагу сторінок.

При побудові посилального профілю краще в основному використовувати безанкорні посилання, тому що їх люблять пошуковики. Але при цьому не варто забувати, що контрольний профіль повинен бути різноманітним, – оптимально використовувати 70-80% безанкорних і 20-30% анкорних лінків із зазначенням ключового слова або бренду.

Какие бывают типы и виды ссылок

За місцем публікації

Беклінки публікують на різних майданчиках, місце розміщення впливає на їх якість і ефективність. Розглянемо основні види за цим критерієм:

  1. Статейні. Розташовуються в тілі статті на сторонніх тематичних сайтах. Важливо, щоб текст містив ключові фрази і був корисним для людей. Посилання в статті, яка «зайшла» аудиторії, забезпечить якісні переходи, поліпшить поведінкові фактори, збільшить довіру пошукових алгоритмів до сайту-акцептору.
  2. Контекстні. Розміщуються на сторінці зі вже опублікованим матеріалом. Оптимізатор підбирає релевантний ключовик, викуповує його і поруч з ним розміщує посилання. Зараз такі беклінки отримують рідко, тому що є проблеми з вибором відповідного запиту. До того ж існує ризик, що обраний ключ використовується в іншому контексті. Наприклад, ви рухаєтеся по фразі «купити вейп», а в статті розповідається про шкоду цього девайса.
  3. Новинні. Розміщуються при публікації новини на сайтах ЗМІ. Сприяють швидкому просуванню, тому що знаходяться на швидко індексованих ресурсах. Публікації на трастовому майданчику забезпечать хороший приріст відвідувачів. Але для таких лінків не завжди вдається швидко знайти потрібний матеріал, особливо у вузькоспеціалізованій тематиці.
  4. Постові. Публікуються в блогах, зазвичай в окремому блоці до або після тексту. Не особливо популярні, тому що у них багато мінусів. По-перше, практично не дають трафіку: користувачі швидко прокручують цю частину сторінки, тому що розуміють, що блок з посиланнями – це звичайна реклама. По-друге, нерідкі випадки, коли блогери крадуть контент, створюючи таким чином додаткові місця для продажу. Це призводить до появи неякісних беклінків.
  5. З постів. Теж розміщується в блогах, але вже в самій статті. Аналогічні до статейних посиланнь і несуть користь сайту-акцептору. При публікації на розкрученому майданчику та за умови, що блогер публікує унікальний якісний матеріал, дають хороший результат.
  6. З соціальних мереж. Не передають сайту посилальну вагу. У компанії Google неодноразово говорили, що соціальні сигнали не впливають на ранжування. Але тим не менш беклінки з соцмереж корисні: допомагають урізноманітнити посилальний профіль, дають додатковий трафік, привертають увагу пошукових роботів до сайту.
  7. Крауд-посилання. Публікуються на тематичних форумах, сервісах відгуків, сервісах «відповідь-питання» у вигляді відкликання або рекомендації. Для пошукача це виглядає природно: людина купила товар, який йому сподобався, тому він ділиться з іншими користувачами посиланням на магазин. Крауд-посилання дуже цінні: збільшують довіру пошукових роботів, підвищують популярність бренду серед цільової аудиторії.
  8. Посилання у футері. Розташовуються в «підвалі» сайту і найчастіше використовуються для наскрізної перелінковки. Але і акцептори можуть розміщувати там свої SEO-посилання, по ним зазвичай мало переходів і вони мають другорядне значення в лінкбілдінгу.

Для отримання посилань можна домовлятися з власниками трастових майданчиків безпосередньо, тобто робити аутріч. Для цього складається список сайтів і розсилається повідомлення на email з проханням послатися на ваш ресурс. Це складно і забирає багато часу, зате дуже ефективно, тому що можна вибрати найякісніші і найбільш релевантні портали і отримати цінні беклінки.

Посилання також можна купувати на спеціальних майданчиках: Sape, Miralinks, Collaborator і т.д. Це простіше, тому що весь процес автоматизований: задаються параметри, за якими сервіс підбирає відповідних донорів.

По месту публикации

За типом оплати

Лінки купуються двома способами: орендуються на час або купуються назавжди. Орендовані потрібно проплачувати щомісяця, а іноді щотижня: якщо оплата не надходить, вони видаляються. Плюс в тому, що в будь-який момент можлива корекція або відмова від розміщення. Багато оптимізаторів помічають, що орендовані посилання підвищують позиції ресурсу швидше, ніж покупні. Але є у них і великі мінуси. По-перше, відсутність стабільності, по-друге, пошуковики сприймають їх як оптимізаторські, тобто неприродні – просуватися тільки за рахунок них не вийде.

Краще купувати посилання назавжди, їх ще називають вічними. Коштують дорожче орендованих, але з урахуванням одноразової оплати вони вигідні. До того ж краулери їх краще сприймають. Просуватися вічними посиланнями довше за часом, ніж орендованими, але ефект більш відчутний. Головне, вибрати хороший трастовий сайт-донор, авторитетність якого не буде знижуватися.

Індексовані і неіндексовані

Пошукачі враховують тільки індексовані посилання, такі лінки здатні передавати вагу зі сторінки, на якій розташовані. У них використовується атрибут dofollow, але проставляти його необов’язково, тому що індексування відбувається за замовчуванням. Враховані системою беклінки можна відстежити в «вебмайстрів».

Іноді посилання потрібно закрити від індексації, для цього проставляють атрибут Nofollow. Це буває необхідно, коли лінків на сторінці занадто багато. Вага кожного при цьому зменшується, і щоб збільшити силу найнеобхідніших, інші закривають атрибутом Nofollow. Також закривають посилання в коментарях. Користувачі можуть посилатися на низькоякісні сайти, а пошукові краулери за це знизять ваш ресурс. Хочемо зауважити, що «ноуфоллоу» – посилання теж важливі в побудові посилального профілю.

Индексируемые и неиндексируемые

Природні і SEO-посилання

Природні посилання створюються «людьми для людей», щоб поділитися чимось корисним. «сеошні» розміщують оптимізатори з метою вплинути на ранжування в пошукових системах. Пошуковики більше цінують перші, вони відіграють величезну роль в просуванні сайту. Алгоритми Yandex і Google вміють розрізняти ці два типи лінків, аналізуючи велику кількість параметрів. Ось кілька корисних рекомендацій, щоб зробити посилальний профіль максимально природнім:

  • використовуйте більше безанкорних посилань;
  • використовуйте різні типи посилань;
  • краще відмовитися від UTM-міток та інших параметрів відстеження, по ним бот може розпізнати спробу маніпулювати;
  • намагайтеся, щоб посилання відразу індексувалося разом зі сторінкою, тобто розміщуйте її разом з текстовим матеріалом;
  • не залишайте лінки без тексту;
  • оточуйте посилання релевантним і корисним для аудиторії контентом;
  • обирайте донорів, тематика яких схожа з вашим проектом (загальна або суміжна);
  • дотримуйтеся стабільності, при нарощуванні посилальної маси не допускайте сильних коливань і спадів.

Також рекомендуємо вибудовувати відносини з людьми у вашій ніші. Говоріть про продукт, підвищуйте впізнаваність бренду, запропонуйте якісь безкоштовні інструменти, які дозволять залучити користувачів. Все це дозволить отримувати по-справжньому природні беклінки.

Але і SEO-посилання теж потрібні. По-перше, вони вносять різноманітність в профіль, по-друге, в них є ключові слова, які враховуються в статистичному ранжуванні. Просто для ефективного просування сео-лінків має бути менше, ніж природних.

Вибір типів посилань в лінкбілдінгу залежить також від сфери діяльності. Проаналізуйте конкурентів, які знаходяться в ТОПі. Анкор-лист і профіль успішних сайтів в цілому можна взяти за основу при розробці власної посилальної стратегії.

Ми розглянули основні різновиди посилань. Тепер ви зможете скласти якісний контрольний профіль і провести ефективну зовнішню оптимізацію сайту.

Author avatar
Владислав Скляр

Написати коментар

Your email address will not be published. Required fields are marked *